MEKLĒ!
VED!
IETAUPI!


Autoceļu lietošanas nodevu kravas auto plānots ieviest no 2014.gada 1.jūlija

12. septembris 2013 10:31

Autoceļu lietošanas nodevas likums Saeimā tika pieņemts 2008.gada 11.decembrī, tādējādi pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada un 2006.gada Direktīvas, kuras noteica infrastruktūras lietošanas maksu smagajiem kravas transportlīdzekļiem. Satiksmes ministrijas sagatavotie grozījumi likumā paredz tā stāšanos spēkā ar 2014.gada 1.jūliju.

Nodeva attieksies uz tām automašīnām un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3500 kilogramiem un kuri paredzēti vai tiek izmantoti kravu autopārvadājumiem, un šo nodevu būs jāmaksā arī ārvalstu kravu pārvadātājiem. Vienlaikus jāuzsver, ka šī nodeva uz vieglajiem automobiļiem neattieksies. Esošā likuma pielikumā ir noteikti tie valsts galveno autoceļu posmi, par kuru lietošanu maksājama minētā nodeva. Ieņēmumi no nodevas tiek plānoti valsts budžetā, lai attiecīgi izdevumus varētu novirzīt autoceļu uzturēšanai, atjaunošanai un attīstībai.

Nodevas likmes aprēķinātas atkarībā no transportlīdzekļa pilnas masas, asu skaita, dzinēja ekoloģijas klases, un tās diferencētas pēc ceļu tīkla lietošanas ilguma – 1 diena, 1 nedēļa, 1 mēnesis un 1 gads.

Jāuzsver, ka Latvijas uzņēmēju autotransports pārvietojas pa Eiropas Savienības valstīm un tur maksājumi par autoceļu izmantošanu tiek iekasēti jau šobrīd un tie tiek novirzīta ceļu infrastruktūras uzturēšanai un remontiem. Savukārt par Latvijas ceļiem ārvalstu kravas automašīnas pārvietojas, nemaksājot autoceļu nodevu, un atstājot iespaidu uz Latvijas ceļu kvalitāti.

Nodevas samaksas kontroli veiks Valsts policija un nodevas administrēšanas funkcijas pildīs valsts akciju sabiedrība „Ceļu satiksmes drošības direkcija” sadarbībā Valsts ieņēmumu dienestu un valsts akciju sabiedrību „Latvijas Valsts ceļi”.

Vienlaikus sagatavoti „Grozījumi „Likumā par autoceļiem””, kas paredz noteikt, ka nodevas objekts ir transportlīdzekļi un to sastāvi, kuru pilna masa ir lielāka par 3500 kilogramiem un kuri paredzēti vai tiek izmantoti kravu autopārvadājumiem.


Avots: www.sam.gov.lv
Raksts pārpublicēts www.cargocena.lv portālā. Transporta pakalpojumi ir portāla www.cargocena.lv nozare, lai sniegtu  iespēju Jums  ātri, ērti un bez maksas izvēlēties izdevīgāko cenu kravu pārvadājumiem.
Portālā cargocena.lv tiek nodrošināti sekojoši kravas pārvadājumi: pilnas kravas un saliktas kravas, gan kravu pārvadājumi Latvijā, gan starptautiskie kravu pārvadājumi.


Darba režīma neievērošana un pārāk smagas kravas bojā īpašumu

31. jūlijs 2013 11:33

Policija īpašas akcijas ietvaros, strādājot uz dažādiem Latvijas autoceļiem, pārbaudījusi 22 kravas automašīnas un sastādījusi septiņus administratīvā pārkāpuma protokolus. Pieci pārkāpumi saistīti ar darba un atpūtas laika režīma neievērošanu, vēl divi protokoli sastādīti par smaguma ierobežojuma pārkāpumiem.

"Kravu pārvadātāju noteikumu pārkāpumu sekas var būt vissmagākās," atzīst Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšniece Vineta Mistre. "Kravu pārvadājumi jau pēc būtības ir zināmā mērā paaugstinātas bīstamības – negadījumā var ciest ne tikai paši vadītāji un to kravas, bet arī citi satiksmes dalībnieki, brauktuves segums, kas tiek bojāts, un satiksmes plūsma, kas nereti tiek slēgta vai ierobežota." V. Mistre uzsver, ka sekas, kādas iestājas, kad negadījumā iesaistīta kravas automašīna, vienmēr ir daudz traģiskākas – ar lielāku cietušo skaitu, smagākām traumām un bojāgājušajiem. "Ne velti ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā un citviet pasaulē darbs autopārvadājumu uzraudzības jomā ir viena no policijas prioritātēm."

Biedrības "Latvijas ceļu būvētājs", kas apvieno gandrīz 20 ceļu būves nozares uzņēmumus, valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš uzsver: "Ļoti augstu vērtējam policijas ikdienas darbu un arī šādas publiskās akcijas, jo, mūsuprāt, situācija, kad pa valsts ceļiem pārvietojas automašīnas ar pārlieku smagām kravām, ir absurda. Cietušie no tā ir visi – gan valsts un nodokļu maksātāji, kam jāapmaksā ceļu remonti, gan būvnieki, kas pēc remontiem uzņemas piecu gadu garantijas, bet neapzinīgi autovadītāji ar saviem smagi pārkrautajiem spēkratiem šos ceļus vienkārši sabojā."

Pa Latvijas ceļiem ik dienas pārvietojas liels skaits pārkrautu smago automašīnu, tādējādi apdraudot satiksmes drošību un bojājot arī valsts ceļus.

Vineta Mistre norāda, ka šī ir viena no aktuālākajām problēmām autopārvadājumu uzraudzības jomā. Gluži tāpat kā darba un atpūtas laika grafika pārkāpumi, arī kravu smaguma ierobežojumu neievērošana var radīt bīstamas sekas.

Pavisam kopā šī gada pirmajos sešos mēnešos policijas darbinieki pārbaudījuši 2950 kravas automašīnas, no tām 1055 bijuši starptautiskie pārvadājumi.

"Latvijas valsts ceļu" tehniskā direktora Valda Laukšteina komentārs:

"Šķiet – kas nu tur liels: atļauto 30 vai 40 tonnu vietā 31 vai 42. Tomēr ceļu, kas būvēts atļautajai slodzei, šis "nieks" lēni, metodiski, pakāpeniski sabojā. Parasti labi būvēts ceļš, kas iztur pirmos divus gadus, iztur arī palielināto garantijas laiku. Tomēr garenrisas pakāpeniski padziļinās, tā bojājot ne tikai braukšanas komfortu, bet arī ūdens noteci no klātnes. Tas nozīmē hidraulisku slodzi vasarā, ledus perēkļus ziemā. Mūsu kopīpašums, kas varētu kalpot desmit un vairāk gadus, tiek sabojāts pārāk ātri.

"LVC" par kravu svēršanu atbildīgās Valsts policijas darbu šajā jomā uzskata par nepietiekamu, precīzāk – par nepietiekami regulāru. Nevajadzētu jau nemaz daudz lielāku pārbaudīto auto skaitu, vajadzētu, lai kontroles notiek nevis kā akcijas, bet ik dienu, iespējami daudzās vietās. Tas radītu juridisku un morālu barjeru pārvadātāju kaitīgajiem eksperimentiem."


Avots: www.la.lv
Raksts pārpublicēts www.cargocena.lv portālā. Transporta pakalpojumi ir portāla www.cargocena.lv nozare, lai sniegtu  iespēju Jums  ātri, ērti un bez maksas izvēlēties izdevīgāko cenu kravu pārvadājumiem.
Portālā cargocena.lv tiek nodrošināti sekojoši kravas pārvadājumi: pilnas kravas un saliktas kravas, gan kravu pārvadājumi Latvijā, gan starptautiskie kravu pārvadājumi.


BelToll – jauna elektroniskā ceļu nodevas apmaksas sistēma, kas ieviesta Baltkrievijā

08. jūlijs 2013 11:31

No 2013. gada 1. jūlija Baltkrievijā ir ieviesta jauna elektroniskā ceļu nodevas apmaksas sistēma BelToll. Sākot ar 1. augustu, līdz ar sistēmas darbības uzsākšanu, tiks iekasēta nodeva par valsts ceļu izmantošanu.

Baltkrievijas nacionālā ceļu nodevas elektroniskā apmaksas sistēma BelToll tika izstrādāta, balstoties uz DSRC tehnoloģiju, kas guvusi atzinību un tiek plaši lietota visā pasaulē. Datu pārraidei tiek izmantots 5,8 GHz diapazons. Pateicoties šīs tehnoloģijas priekšrocībām, ceļu nodeva tiek iekasēta automātiski.

Virs ceļiem tiks izvietotas īpašas ar raidītājiem aprīkotas ceļu nodevas iekasēšanas stacijas,

kas nodrošina datu apmaiņu ar transportlīdzekļos uzstādītajām ceļu nodevas apmaksas ierīcēm, ko uzstāda uz jebkura no transportlīdzekļa logiem. Šī tehnoloģija ļauj apmaksāt ceļu nodevu automātiski, tiklīdz transportlīdzeklis šķērsojis ceļu nodevas iekasēšanas staciju – neradot nepieciešamību samazināt kustības ātrumu, pārkārtoties kādā īpašā ceļa joslā vai apstāties pie barjeras, kas būtiski kavē transportlīdzekļu plūsmu.

Lai ērti un netraucēti pārvietotos pa valsts maksas ceļiem, transportlīdzekļa vadītājam būs jāuzstāda savā automašīnā ceļu nodevas apmaksas ierīce.

Tiks ieviestas divu veidu ceļu nodevas apmaksas ierīces: vieglajam un kravas autotransportam. Ierīces izmēri ir kompakti:

Vieglajiem transportlīdzekļiem – 74x47x18 mm, svars 30 g;

Kravas transportlīdzekļiem – 120x70x30 mm, svars 100 g.

Ceļu nodevas apmaksas ierīces darbojas ar iebūvētu akumulatoru un nav īpaši jāpieslēdz pie strāvas. Vidējais ierīces ekspluatācijas ilgums ir aptuveni 5 gadi, atkarībā no tās lietošanas intensitātes.
Sākot ar BelToll sistēmas ieviešanu ekspluatācijā, tās izmantošana būs obligāta šādu transportlīdzekļu vadītājiem:

vieglie transportlīdzekļi ar pilno masu līdz 3,5 t;

citi transportlīdzekļi (kravas transportlīdzekļi, autobusi, kemperi u.c.) ar pilno masu virs 3,5 t.

Līdz BelToll sistēmas ieviešanai ekspluatācijā 2013. gada 1. augustā uz autoceļa M-1/E30 (Bresta – Minska – Krievijas Federācijas robežpārejas punkts) ceļu nodevas iekasēšanas punktos Fedkoviči, Kolosovo, Krupki, Redki darbosies esošā manuālā celu nodevas apmaksas sistēma. Citos BelToll sistēmā iekļautajos ceļu posmos 2013. gada jūlijā ceļu nodeva iekasēta netiks. Šādu lēmumu pieņēmušās abas projektā iesaistītās puses – BelToll sistēmas operators Kapsch TrafficCom AG un Baltkrievijas Transporta un sakaru ministrija, ļaujot visiem ceļu lietotājiem līdz sistēmas ieviešanai ekspluatācijā apmeklēt klientu apkalpošanas punktus un izvēlēties piemērotāko apmaksās režīmu, noslēgt līgumu un saņemt transportlīdzeklī uzstādāmo ceļu nodevas apmaksas ierīci.
Pēc BelToll sistēmas darbības uzsākšanas tiks ieviesti šādi valsts maksas autoceļu izmantošanas tarifi:

Transportlīdzekļi ar pilno masu līdz 3,5 t – 0,04 EUR/km;
Kravas transportlīdzekļi / autobusi ar pilno masu virs 3,5 t un 2 asīm - 0,08 EUR/km;
Kravas transportlīdzekļi / autobusi ar pilno masu virs 3,5 t un 3 asīm - 0,10 EUR/km;
Kravas transportlīdzekļi / autobusi ar pilno masu virs 3,5 t un 4 un vairāk asīm – 0,12 EUR/km.

Lai izmantotu Baltkrievijas maksas ceļus, nepieciešams patstāvīgi reģistrēties BelToll sistēmā,
izmantojot sistēmas mājas lapā www.beltoll.by pieejamo funkciju «Reģistrācija», vai vēršoties klientu apkalpošanas punktos. Reģistrēties BelToll sistēma iespējams arī, izmantojot degvielas karšu izsniedzēju starpniecību (Белоруснефть, Берлио, E100, Eurowag, ПЭК «Белавтострада»), kas uzņemsies visu jautājumu risināšanu, kas saistīti ar līguma slēgšanu.

Pēc reģistrācijas lietotājam nepieciešams vērsties klientu apkalpošanas punktā, lai parakstītu priekšapmaksas līgumu, iemaksātu ķīlas naudu ierīces vērtības apmērā, kā arī saņemtu ierīci.

Uz atsevišķiem ceļiem visi elektroniskās ceļu nodevas apmaksas sistēmas norēķini tiks veikti tikai Baltkrievijas rubļos.

Visu informāciju par BelToll sistēmas darbību, transportlīdzekļiem, uz kuriem attiecas ceļa nodeva, tarifiem un ceļu nodevas apmaksas ierīces uzstādīšanu iespējams saņemt arī pa tālruni +375 (172) 798 798 – 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā. Zvanu centrāles operatori labprāt atbildēs maksas ceļu lietotāju jautājumus krievu, baltkrievu, angļu un poļu valodās.

Turpmāko gadu laikā elektroniskā ceļu nodevas apmaksas sistēma BelToll tiks ieviesta uz Baltkrievijas ceļiem vairāk nekā 2,7 tūkstošu kilometru garumā.


Avots: www.tvnet.lv
Raksts pārpublicēts www.cargocena.lv portālā. Transporta pakalpojumi ir portāla www.cargocena.lv nozare, lai sniegtu  iespēju Jums  ātri, ērti un bez maksas izvēlēties izdevīgāko cenu kravu pārvadājumiem.
Portālā cargocena.lv tiek nodrošināti sekojoši kravas pārvadājumi: pilnas kravas un saliktas kravas, gan kravu pārvadājumi Latvijā, gan starptautiskie kravu pārvadājumi.

 

Šogad pieauguši kravu pārvadājumi ar autotransportu

29. maijs 2013 09:31

Šā gada 1.ceturksnī kravu pārvadājumu apjoms ar autotransportu un maģistrālo naftas produktu cauruļvadu transports ir pieaudzis, bet kravu pārvadājumu apjoms pa dzelzceļu un pasažieru pārvadājumi ar sabiedrisko transportu ir samazinājušies, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotā informācija.

2013.gada 1.ceturksnī, salīdzinot ar 2012.gada 1.ceturksni, svarīgākajās transporta nozarēs pārvadāto kravu kopējais apjoms ir palicis iepriekšējā gada līmenī un pieaugums bijis par 0,5%.

Šā gada trīs mēnešos ar dzelzceļa transportu pārvadāja 15,8 miljoni tonnu kravu, kas ir par 7,9% mazāk nekā iepriekšējā gada 1.ceturksnī.

Iekšzemē ar dzelzceļa transportu pārvadāja 0,3 miljonus tonnu kravu – par 62 100 tonnām jeb 26,4% vairāk nekā 2012.gada attiecīgajā laika periodā. Starptautiskajos dzelzceļa kravu pārvadājumos pārvadāto kravu apjoms samazinājās par 1,4 miljoniem tonnu (8,4%). Krītoties dzelzceļa kravu pārvadājumiem caur Latvijas ostām, šo kravu īpatsvars kopējos starptautiskajos pārvadājumos samazinājās līdz 79,2%. Pagājušā gada 1.ceturksnī pārvadāto kravu īpatsvars starptautiskajos dzelzceļa pārvadājumos bija 81,7%.

Ar autotransportu 2013.gada 1.ceturksnī pārvadāja 11,4 miljonus tonnu kravu, kas ir par 11,3% vairāk nekā iepriekšējā gada 1.ceturksnī. Pārvadāto kravu apjoma pieaugumu lielā mērā noteica tādu kravu kā lauksaimniecības un mežsaimniecības produktu un pārtikas produktu un dzērienu pārvadājumu palielināšanās attiecīgi par 23,8% un 20%.

Lielāko daļu (75,8%) no kopējā pārvadāto kravu apjoma autotransportā transportēja iekšzemē, kur pārvadājumi pieauga par 0,8 miljoniem tonnu (10,5%). Arī starptautiskie kravu pārvadājumi palielinājās par 0,3 miljoniem tonnu (13,8%).

Turpat trešo daļu (30%) no ar autotransportu pārvadāto kravu kopapjoma veidoja lauksaimniecības, medniecības un mežsaimniecības produkti, zivis un citi zvejniecības produkti, 16,6 % –- metālu rūdas un citi ieguves rūpniecības un karjeru izstrādes produkti un kūdra, bet koks, koksnes izstrādājumi (izņemot mēbeles), papīrs un papīra izstrādājumi – 14,1%.

Pa maģistrālo naftas produktu cauruļvadu 2013.gada 1.ceturksnī transportēja 1,9 miljonus tonnu naftas produktu, kas ir par 21,9% vairāk nekā 2012.gada attiecīgajā laika periodā.

Apkopotie dati par pasažieru pārvadājumiem ar sabiedrisko transportu 2013.gada 1.ceturksnī liecina, ka kopējais pasažieru skaits samazinājies par 2,7%, salīdzinot ar iepriekšējā gada 1.ceturksni. Pasažieru skaita pieaugums ir sasniegts pilsētu elektriskajā transportā.

Visbiežāk izmantotais sabiedriskā transporta veids ir regulāras satiksmes autobusi, ar kuriem pārvietojās vairāk nekā puse visu sabiedrisko transportu izmantojošo pasažieru. Ar regulāras satiksmes autobusiem 2013.gada 1.ceturksnī pārvadāja 27,1 miljonu pasažieru – par 6,4% mazāk nekā iepriekšējā gada janvārī – martā.

Lielāko daļu (99,7%) pasažieru pārvadāja iekšzemē. Pārvadāto pasažieru skaits iekšzemē samazinājās par 6,4%, tai skaitā pilsētas nozīmes maršrutos par 6,7%, reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos par 5,8% un reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos par 5,7%. Arī starptautiskajos pārvadājumos pārvadāto pasažieru skaits samazinājās par 7%.

Dzelzceļa transportā 2013.gada 1.ceturksnī pārvadāto pasažieru skaits saruka par 1,5%. Iekšzemē, kur pārvadāja 98,5% no visiem dzelzceļa pasažieriem, to skaits samazinājās par 1,6%, savukārt starptautiskajos pārvadājumos (galvenokārt starp Latviju un Krieviju) pieauga par 10,3%.

Ar pilsētu elektrisko transportu 2013.gada 1.ceturksnī pārvadāja 22,3 miljonus pasažieru, kas ir par 1,9% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. Ar trolejbusiem pārvadāto pasažieru skaits palielinājās par 1,1%, bet ar tramvajiem – par 2,8%.


Avots: www.delfi.lv
Raksts pārpublicēts www.cargocena.lv portālā. Transporta pakalpojumi ir portāla www.cargocena.lv nozare, lai sniegtu  iespēju Jums  ātri, ērti un bez maksas izvēlēties izdevīgāko cenu kravu pārvadājumiem.
Portālā cargocena.lv tiek nodrošināti sekojoši kravas pārvadājumi: pilnas kravas un saliktas kravas, gan kravu pārvadājumi Latvijā, gan starptautiskie kravu pārvadājumi.


Uz daudziem reģionālas nozīmes ceļiem nosaka pagaidu ierobežojumus kravu autotransportam

15. aprīlis 2013 13:31

Latvijas Valsts ceļi informē, ka sestdienas rītā uz valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem ir apmierinoši braukšanas apstākļi. Vietām līst, bet gaisa temperatūra no +3ºC līdz +6ºC.
Pa vietējiem autoceļiem apgrūtināti braukšanas apstākļi visā Latvijā, izņemot Kuldīgas, Liepājas un Ventspils apkaimes. Brauktuves vietām sniegotas un apledojušas. Pavasarī, grunts pamatnei atkūstot un pārmitrinoties, ceļa segas nestspēja būtiski samazinās. Lai pasargātu ceļus no priekšlaicīgas sagraušanas šķīdoņa laikā uz daudziem valsts vietējās un dažiem reģionālās nozīmes autoceļiem tiek noteikti pagaidu satiksmes ierobežojumi kravas autotransportam. Šo autoceļu sakārtošanas darbus varēs veikt tikai tad, kad ceļu konstrukcija būs apžuvusi. Aicinām autopārvadātājus rēķināties ar šiem pagaidu ierobežojumiem sava darba plānošanā.


Avots: www.diena.lv
Raksts pārpublicēts www.cargocena.lv portālā. Transporta pakalpojumi ir portāla www.cargocena.lv nozare, lai sniegtu  iespēju Jums  ātri, ērti un bez maksas izvēlēties izdevīgāko cenu kravu pārvadājumiem.
Portālā cargocena.lv tiek nodrošināti sekojoši kravas pārvadājumi: pilnas kravas un saliktas kravas, gan kravu pārvadājumi Latvijā, gan starptautiskie kravu pārvadājumi.

 

Muitas procedūras apvienotajos Rīgas punktos kļuvušas ilgākas

09 aprīlis 2013 14:30

No 1.aprīļa apvienotajos muitas kontroles punktos (MKP) Rīgā muitas procedūru kārtošana kļuvusi ievērojama ilgāka, nevis ātrāka, kā bija solījis Valsts ieņēmumu dienests (VID), laikrakstam "Biznes&Baltija" atzinuši aptaujātie uzņēmēji.

Piemēram, galvenā problēma jaunizveidotajā Krustpils ielas MKP ir kravas transportam piemērotu autostāvvietu trūkums. Pārvadātāji ir spiesti muitas darbinieku gaidīt stāvvietās bijušajos MPK Maskavas un Lubānas ielā.

Muitnieks, lai aizplombētu tā dēvētās TIR kravas, Maskavas un Lubānas ielas stāvlaukumos ierodas reizi pāris stundās, līdz ar to agrāko divu stundu vietā muitas procedūra var ieilgt līdz četrām un pat vairāk stundām.

Muitā laikrakstam apgalvojuši, ka iestāde ir gatava apspriest konstruktīvus priekšlikumus apvienoto MKP darbība uzlabošanai.

Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš laikrakstam teicis, ka procedūru paātrināšanai ir divi risinājumi - izveidot normālus stāvlaukumus vai arī nodot kravu aizplombēšanas tiesības muitas noliktavām, kas jau tagad ir tiesīgas veikt atmuitošanas procedūras.

Kā ziņots, saskaņā ar VID vēstīto vairāku MKP apvienošana tika iecerēta, "lai nodrošinātu muitas klientiem kvalitatīvu un ātru pakalpojumu sniegšanu".

Šķirotavas MKP Krustpils ielā tika pievienoti muitas punkti Maskavas un Lubānas ielā, savukārt Rīgas brīvostā līdzšinējo divu vietā tagad ir viens MKP Uriekstes ielā.

VID iepriekš norādīja, ka, apvienojot šos MKP, tiks paaugstināts servisa līmenis atbilstoši muitas klientu apkalpošanas standartam, samazināts klientiem muitošanai nepieciešamais laiks, sniegtas kvalitatīvas konsultācijas, savlaicīgi novēršot nesakritības ar muitošanu saistītajos jautājumos, kā arī samazinātas klientu izmaksas saistībā ar kravu nogādāšanu attiecīgajā MKP fiziskās kontroles veikšanai.
 

Avots: www.puaro.lv
Raksts pārpublicēts www.cargocena.lv portālā. Transporta pakalpojumi ir portāla www.cargocena.lv nozare, lai sniegtu  iespēju Jums  ātri, ērti un bez maksas izvēlēties izdevīgāko cenu kravu pārvadājumiem.
Portālā cargocena.lv tiek nodrošināti sekojoši kravas pārvadājumi: pilnas kravas un saliktas kravas, gan kravu pārvadājumi Latvijā, gan starptautiskie kravu pārvadājumi.

Arī šogad LVC atkušņa laikā ierobežos satiksmi uz autoceļiem

16. marts 2013 21:26

Arī šogad Latvijas autoceļu pārvaldītājs «Latvijas valsts ceļi» (LVC) atkušņa laikā pavasarī ierobežos satiksmi uz aptuveni 12 tūkstošiem kilometru Latvijas autoceļu, pastāstīja LVC sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Niedra. «Satiksme tiks ierobežota kā katru gadu, bet mums tādas konkrētas statistikas par ierobežojumu apmēru nemaz nav, jo situācija atkušņa laikā uz ceļiem, protams, ir ļoti mainīga,» sacīja Niedra.

Viņa atgādināja, ka ierobežojumi tiek veikti, lai pasargātu ceļus no sabrukšanas atkušņa laikā, kad to nestspēja ir vismazākā. Saskaņā ar LVC sniegto informāciju pirmos ierobežojumus varētu ieviest marta otrajā pusē.

LVC ir izveidoti 2004.gada nogalē un pieder valstij. LVC pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un rīko iepirkumus valsts vajadzībām.

Avots: www.bns.lv
Raksts pārpublicēts www.cargocena.lv portālā.
Transporta pakalpojumi ir portāla www.cargocena.lv nozare, lai sniegtu  iespēju Jums  ātri, ērti un bez maksas izvēlēties izdevīgāko cenu kravu pārvadājumiem.
Portālā cargocena.lv tiek nodrošināti sekojoši kravas pārvadājumi: pilnas kravas un saliktas kravas, gan kravu pārvadājumi Latvijā, gan starptautiskie kravu pārvadājumi.

 

Nodevu kravas transportam varētu ieviest 2014.gada rudenī

Nodevu par ceļu lietošanu kravas transportlīdzekļiem jeb tā dēvēto eirovinjeti varētu ieviest no 2014.gada 1.oktobra, šodien vēsta laikraksts «Biznes & Baltija».

Autoceļu lietošanas nodevas likums, kas paredz kravas transportlīdzekļiem ieviest maksu par ceļu lietošanu, stāsies spēkā 2014.gada 1.janvārī, taču nodevu līdz šim bija plānots ieviests ne ātrāk kā 2016.gadā.

Tagad Satiksmes ministrija vērtē iespēju arī nodevu ieviests jau nākamgad. Lai to izdarītu, būtu jāvienojas par grozījumiem līgumos ar Krieviju un Baltkrieviju. Šie līgumi paredz savstarpējus atbrīvojumus no nodokļiem un valsts nodevām, kas saistītas ar autoceļu izmantošanu vai uzturēšanu.

Jau iepriekš nodevas ieviešanas termiņš tika pārcelts no 2011.gada uz 2014.gada 1.janvāri. Satiksmes ministrija toreiz skaidroja, ka nodevas ieviešana jāatliek, jo Krievija un Baltkrievija pagaidām nav saskaņojušas Latvijas ierosinātos grozījumus līgumos par automobiļu starptautisko satiksmi.

Kā ziņots, autoceļu lietošanas nodevas likumā patlaban tiek gatavoti grozījumi, lai pārņemtu Eiropas Savienības jaunākās direktīvas normas - tie paredz, ka nodeva jāattiecina arī uz kravas automašīnām ar pilnu masu, sākot no 3500 kilogramiem. Grozījumu projektu plānots iesniegt Ministru kabinetā vēl šomēnes.

Avots: LETA
Raksts pārpublicēts www.cargocena.lv portālā.
Transporta pakalpojumi ir portāla www.cargocena.lv nozare, lai sniegtu  iespēju Jums  ātri, ērti un bez maksas izvēlēties izdevīgāko cenu kravu pārvadājumiem.
Portālā cargocena.lv tiek nodrošināti sekojoši kravas pārvadājumi: pilnas kravas un saliktas kravas, gan kravu pārvadājumi Latvijā, gan starptautiskie kravu pārvadājumi.

Sarūk tranzīta kravu pārvadājumi

04. marts 2013 18:45

Pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, pārvadāto kravu apjomi ir pieauguši dzelzceļa transportā un naftas produktu cauruļvada transportā attiecīgi par 2% un 8,9%, bet autotransportā samazinājušies par 2,4%.
Ar dzelzceļa transportu pārvadāto kravu apjoms 2012.gadā sasniedza 60,6 milj. t kravu, kas ir par 2% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Salīdzinoši nelielā pieauguma pamatā bija statistisko rādītāju zemā bāze, proti, pārvadāto kravu apjomi strauji kritās gada otrajā pusē, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Iekšzemē ar dzelzceļa transportu pārvadāja 1,4 milj. t kravu – par 0,2 milj. t jeb 19,8% vairāk nekā 2011.gadā. Starptautiskajos dzelzceļa kravu pārvadājumos pārvadāto kravu apjoms pieauga par 1 milj. t (1,7%). 82,9% no starptautiskajiem kravu pārvadājumiem veidoja pārvadājumi caur Latvijas ostām.
Ar autotransportu 2012.gadā pārvadāja 52,6 milj. t kravu, kas ir par 2,4% mazāk nekā iepriekšējā gadā. Pārvadāto kravu apjoma kritumu noteica visu autotransporta pārvadājumos svarīgāko kravu samazināšanās: karjeru izstrādes produktu un kūdras – par 1,1%, lauksaimniecības un mežsaimniecības produktu – par 4,6% un koka un koksnes izstrādājumu (izņemot mēbeles) – par 4,3%.
Lielāko daļu (81,8%) no kopējā pārvadāto kravu apjoma autotransportā transportēja iekšzemē, kur pārvadājumi samazinājās par 1,7 milj. t (3,9%). Savukārt starptautiskie kravu pārvadājumi palielinājās par 0,4 milj. t (4,5%).
Vairāk nekā vienu trešo daļu (36,8%) ar autotransportu pārvadāto kravu kopapjoma veidoja karjeru izstrādes produkti un kūdra, 19,6% – lauksaimniecības, medniecības un mežsaimniecības produkti, zivis un citi zvejniecības produkti, bet 12% – koks, koksnes izstrādājumi (izņemot mēbeles), papīrs un papīra izstrādājumi.
Pa maģistrālo naftas produktu cauruļvadu 2012.gadā transportēja 6,3 milj. t naftas produktu, kas ir par 8,9% vairāk nekā 2011.gadā.

Avots: BNN
Raksts pārpublicēts www.cargocena.lv portālā. Transporta pakalpojumi ir portāla www.cargocena.lv nozare, lai sniegtu  iespēju Jums  ātri, ērti un bez maksas izvēlēties izdevīgāko cenu kravu pārvadājumiem.
Portālā cargocena.lv tiek nodrošināti sekojoši kravas pārvadājumi: pilnas kravas un saliktas kravas, gan kravu pārvadājumi Latvijā, gan starptautiskie kravu pārvadājumi.